Kolme lasta juoksee aurinkoisella nurmella kädet levitettyinä siiviksi. Keskimmäisellä on myös pahvista tehdyt siivet selässä.

Ei mistään kotoisin? Kolmannen kulttuurin lapset -seminaari

05.04.2022 12:00 - 16:00

Puutarhakadun auditorio, Puutarhakatu 1, Turku
tai Teams-etäyhteyden välityksellä

Miten lapsemme voivat, miten kasvattaa lasta kahden kulttuurin välissä?
Miten kulttuuri vaikuttaa identiteettiimme?
Kun kodin ja koulun kulttuuri ovat erilaiset, miten se vaikuttaa identiteettiin? Miten koulu tukee moninaista identiteettiä?

Monikulttuurinen varhaiskasvatus, koulu ja koti ry järjestää yhdessä Turun kaupungin kanssa seminaarin Ei mistään kotoisin? Kolmannen kulttuurin lapset. Seminaari on suunnattu lasten ja nuorten kanssa työskenteleville ja kaikille muille, jotka ovat kiinnostuneita aiheesta.

Kulttuuri-identiteetti ja sen ulottuvuudet
Heli Vigren, luokanopettaja, Turun kaupunki

Perheiden kielelliset valinnat ja nuorten psyykkinen hyvinvointi
Elina Kilpi-Jakonen, apulaisprofessori, INVEST Tutkimuskeskus, Turun yliopisto

Millainen on sinun tarinasi? Tarinallisia ja toiminnallisia menetelmiä nuorten kotoutumisen tueksi
Riikka Nurmi, asiantuntija, MIELI Suomen Mielenterveys ry

Kouluterveyskyselyn vuoden 2021 tuloksia syntyperän mukaan
Anni Matikka, tutkija, THL Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Nuorten Paneelikeskustelu
mukana mm. Lukiolaisten liiton edustaja

Ilmoittaudu seminaariin viimeistään 31.3.2022.

Etäyhteyden kautta osallistuville lähetetään Teams-linkki viimeistään seminaaria edellisenä päivänä.

Kahvitarjoilun vuoksi paikan päälle ilmoittautuminen on sitova. Peruthan ilmoittautumisesi, jos estyt tulemasta paikan päälle!

Peruutukset ja koulutuksen lisätiedot: hatice.kutuk(at)mvkk.fi tai puhelimitse 040 681 8457

Monikulttuurinen varhaiskasvatus, koulu ja koti (Mvkk) -yhdistys vahvistaa eri kieli- ja kulttuuritaustaisten vanhempien ja varhaiskasvatuksen/koulun välistä yhteistyötä, tukee maahanmuuttajalasten tasapainoisen identiteetin syntymistä ja kaikin tavoin edistää monikielisten lasten ja nuorten ja heidän perheidensä sopeutumista suomalaiseen yhteiskuntaan.