Kiusaamisen vastainen tapahtuma Salossa

18.08.2022

Salohalli, Pormestarinkatu 5, Salo.

Koululaisille suunnattu päivätilaisuus klo 13–14, suoraa lähetystä voi seurata täältä.

Kaikille avoin iltatilaisuus klo 16–18.

Hermannin koulun tukioppilaat järjestävät yhteistyössä KiVa Koulun ja INVESTin kanssa #kiusaamisvapaahermanni-tapahtuman torstaina 18.8.2022. Tapahtuma koostuu kahdesta tilaisuudesta, joista toinen järjestetään koulupäivän aikana klo 13–14 ja jota voi seurata suoran lähetyksen kautta kouluissa ympäri Suomen. Illalla järjestetään kaikille asiasta kiinnostuneille avoin iltatilaisuus klo 16–18 Salohallissa.

Kouluille suunnatun suoran lähetyksen aikana ohjelmassa on musiikkia – mukana artisti CLEDOS, presidentti Sauli Niinistön tervehdys, videotervehdyksiä (mm. Roni Backilta ja Keko Salatalta), anonyymejä kiusaamistarinoita, paneelikeskustelu ja ensiesityksenä Hermannin koulun nuorten oman kiusaamisen vastaisen biisin ensiesitys.

Paneelikeskusteluun osallistuvat Riina Länsikallio (erityisasiantuntija, OPH), Katja Mettinen (ylitarkastaja, lapsiasiavaltuutetun toimisto), Ville Koikkalainen (yhteistyön asiantuntija, Suomen Vanhempainliitto), Anna-Kaisa Hiedanniemi (kouluyhteistyö, MLL), Christina Salmivalli (professori, Turun yliopisto) ja edustaja poliisista. Oppilaiden kysymyksiin pohjautuvaa keskustelua käydään koulukiusaamisesta ja sen ehkäisemisestä.

Illalla järjestetään kaikille asiasta kiinnostuneille avoin iltatilaisuus klo 16–18 Salohallissa. Iltatilaisuuteen osallistuvien on mahdollista kierrellä eri järjestöjen messuosastoja sekä tutustua esillä olevaan kiusaamisen vastaiseen valokuvanäyttelyyn. Koulun tukioppilaat pitävät iltatilaisuudessa kahvilaa.

Iltatapahtumassa puhujina: Riina Länsikallio (erityisasiantuntija, OPH), Christina Salmivalli (professori, Turun yliopisto), edustaja poliisista, Jori-Pekka Kuuranne (K-kauppias, K-Market Ollikkala) ja Ville Koikkalainen (yhteistyön asiantuntija, Suomen Vanhempainliitto). Musiikkiesityksestä vastaa Henrika Ojala (Joonas Pyöli säestää), lisäksi Hermannin koulun oman nuorten kiusaamisen vastaisen biisin esitys.

Järjestäjä: Salon kaupunki (Hermannin koulu, Salon nuorisopalvelut, liikuntapalvelut ja kulttuuripalvelut), KiVa Koulu ja Turun yliopiston tutkimuksen lippulaiva INVEST. Yhteistyökumppaneina toimivat Kesko ja Lions Club Salo.

Linkki suoraan lähetykseen 18.8.2022 klo 13–14.

Linkkiä painamalla aukeaa sisäänpääsysivu. Sisäänpääsy on mahdollista joko tunnuksilla tai ”vieraskirjautumisella”, johon nimeksi tai nimimerkiksi riittää vaikka vain yksi kirjain (mitään sähköpostia, salasanaa tms. ei tarvita).