Banneri. Lapsen oikeus turvalliseen tulevaisuuteen.

Lapsen oikeuksien viikon verkkotilaisuus: Lapsen oikeus turvalliseen tulevaisuuteen

16.11.2022 09:00 - 11:00

Elämme useampien päällekkäisten kriisien aikaa. Globaalilla tasolla puhutaan niin pandemiasta, ilmastokriisistä, sodista kuin energia- ja talouskriisistä. Kriiseistä jokainen haastaa lapsen oikeuksien toteutumista. Monet lapset ja nuoret kokevat myös turvattomuuden tunnetta, ja tulevaisuus saattaa tuntua epävarmalta tai pelottavalta.

Lapsen oikeuksien viikon tilaisuuden teemana on tänä vuonna lapsen oikeus turvalliseen tulevaisuuteen.

Maailmanlaajuisia ilmiöitä ei voida unohtaa, mutta mitä turvallisuus tarkoittaa lasten ja nuorten arjessa? Miten lasten ja nuorten parissa työskentelevät pystyvät ennaltaehkäisemään turvattomuuden tunnetta? Millaisia ovat rakenteelliset tekijät turvattomuuden kokemusten taustalla? Miten luomme turvallisuutta ja myös toivoa lasten ja nuorten tulevaisuuteen?

Tilaisuus toteutetaan myös tänä vuonna verkossa. Verkkotilaisuus on osa Heidekenin tiedekummit -yhteistyötä, ja sen järjestävät Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry, Turun yliopisto, INVEST ja Sote-akatemia.

Ilmoittaudu mukaan 14.11. mennessä.

Ohjelma ja ilmoittautuminen