Robert Trivers: Deceit and Self-deception – from Viruses to Donald Trump

21.02.2020 14:00 - 16:00

Helsingin yliopisto, Porthania, Suomen laki -sali (PIV), Yliopistonkatu 3 (1. krs.)

Robert Trivers luennoi Helsingissä 21.2. otsikolla Deceipt and Self-deception: from Viruses to Donald Trump. Trivers on laajasti tunnustettu erääksi kaikkien aikojen merkittävimmissä evoluutioteoreetikoista sitten Charles Darwinin. Trivers on tunnettu uraa-uurtavista teorioistaan koskien vanhemmuuden investointeja, vanhempi-jälkeläis-konfliktia, vastavuoroista altruismia ja itsepetosta. Vuonna 2007 Triversille myönnettiin Crafoord-palkinto, ”biotieteiden Nobel”, sosiaalista evoluutiota, konflikteja ja yhteistyötä koskevista tutkimuksista. Tällä kertaa Trivers luennoi itsepetoksesta evolutiivisena strategiana.

Luento on osa Helsingin yliopiston Westermarck-seminaaria ja toteutetaan yhteistyössä INVESTin ja Väestöliiton kanssa.

Tapahtuma on kaikille avoin eikä edellytä ennakkoilmoittautumista!