Nalle maassa

Seminaari sodan vaikutuksista ukrainalaisten lasten ja nuorten mielenterveyteen

30.03.2023 12:30 - 15:30

Turun yliopisto, Arje Scheinin -sali (Dentalia, Lemminkäisenkatu 2, 20520 Turku).

Turun yliopiston Lastenpsykiatrian tutkimuskeskus ja INVEST-tutkimuskeskus järjestävät torstaina 30.3. iltapäiväseminaarin, jonka aiheena on Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset ukrainalaisten lasten ja nuorten mielenterveyteen.

Seminaarin yhtenä pääpuhujana on Kiovan ja Donetskin yliopistojen professori Olga Osokina, joka on tutkinut sodan vaikutuksia ukrainalaisten mielenterveyteen siitä lähtien, kun Venäjä aloitti sotilaalliset toimet Donbassissa. Olga Osokinan tutkimukseen voi tutustua yliopiston sivuilla julkaistussa uutisessa.

Seminaari on yleisölle avoin eikä osallistuminen edellytä ilmoittautumista. Seminaaria voi seurata myös etäyhteydellä: https://utu.zoom.us/j/66041528078

Seminaari on englanninkielinen

12:30 – Opening words, Prof Andre Sourander

12:40 – Young Refugees’ Mental Health – An Overview of Some Key Issues, Dr. Matthew Hodes, Imperial College London