Eriarvoisuuden, interventioiden ja hyvinvointivaltion tutkimuksen tohtoriohjelma (DPInvest) on Turun yliopiston tutkijakouluun kuuluva laaja-alainen tohtoriohjelma. Tohtoriohjelman tieteenalat ovat lastenpsykiatria, psykologia ja sosiologia.

DPInvest on osa INVEST lippulaivaprojektia, jonka tavoitteena on tasa-arvoisempi, paremmin kohdistettu, ennakoivampi ja taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävä hyvinvointimalli. INVEST etsii lasten ja nuorten hyvinvointia rajoittavia tekijöitä ja puuttuu niihin tutkimustietoon pohjautuvilla interventioilla. Lisäksi INVEST etsii keinoja, joilla voidaan samaan aikaan auttaa kasautuneesta huono-osaisuudesta kärsiviä perheitä ja käyttää tehokkaammin yhteiskunnan varoja. INVESTin tavoitteena on lisätä hyvinvointia yhteiskunnassa.

Tohtoriohjelmaan kuuluvat tohtorikoulutettavat suorittavat tutkintonsa yhteiskuntatieteelliseen tai lääketieteelliseen tiedekuntaan.

Seuraavat hakuajat tohtoriohjelmaan:

2.-20.9.2019. Koulutus alkaa 1.1.2020