INVEST ja Varsinais-Suomen lastensuojelujärjestöt solmivat yhteistyösopimuksen

Lapsen oikeuksien sopimus täyttää tänä vuonna 30 vuotta.  Turun yliopistolla järjestetyssä Lapsen oikeuksien viikon avajaistilaisuudessa Jokaisella lapsella on oikeus auttaviin aikuisiin -tilaisuudessa kerrottiin Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n ja Turun yliopiston tiivistävän monitoimijaista yhteistyötä perheiden ja lasten hyväksi. Tapahtumassa kerrottiin Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n ja Turun yliopiston koordinoiman, eriarvoisuutta tutkiva lippulaivahanke INVESTin aloittavan yhteistyön lastensuojelun parantamiseksi.

Sopimuksen allekirjoittivat lastenpsykiatrian professori André Sourander ja Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n puheenjohtaja Ilkka Kantola. Molemmat olivat tyytyväisiä tulevaan yhteistyöhön. INVESTin saama rahoitus on merkittävä ja sen myötä on nyt mahdollista luoda uusia interventioita, joilla parannetaan lapsiperheiden hyvinvointia, hehkutti Sourander. Nyt on aika tulla ulos bokseistamme ja yhteistyössä tiedemaailman ja järjestöjen kesken jakaa osaamista ja tietoa. Kantola puolestaan totesi, että tämänkaltainen yhteistyö tiedemaailman kanssa on kuin toteutunut unelma.

Ilkka Kantola ja André Sourander

Lue lisää yhteistyöstä Turun yliopiston tiedotteesta

Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry