Pieni lapsi hymyilee innostuneen näköisenä. Kuvassa teksti successful funding decisions

INVEST sai rahoituksen HORIZON-ohjelmasta

INVEST sai yli kolmen miljoonan euron rahoituksen Horizon Europe Framework -ohjelmasta hankkeelle Eriarvoisuuden kartoittaminen elämänkulun aikana (MapIneq). Hankkeessa tutkitaan sukupolvien välisten, koulutus-, työmarkkinoiden ja terveyserojen suuntauksia ja vaikutuksia eriarvoisuuteen viime vuosikymmenten aikana.

Rahoitushaun arviointipaneeli totesi, että näkökulma mahdollisuuksien eriarvoisuuden ja seurausten välisten yhteyksien tutkimiseksi eri elämänvaiheissa on uusi ja erittäin tehokas.
– Saimme huippupisteet niin kunnianhimoisesta tutkimussuunnitelmastamme kuin vaikuttavuus- ja toteuttamissuunnitelmistamme, professori Jani Erola iloitsee.  – Tämä on linjassa INVESTissä jo tehtävän huippututkimuksen kanssa, hän jatkaa.

MapIneq-hankkeessa ovat mukana Turun yliopisto, Max-Planck-Gesellschaft, Wissenschaftszentrum Berlin, Tallinn University, University of Oxford, Universidad Nacional de Education Distancia ja Stockholms Universitet.

Linkki rahoitushakuun