PIeni poika makaa sängyllä.

INVEST-tutkijoiden artikkeli ehdolla Kanter-palkinnon saajaksi

Maria Vaalavuon, Henri Salokankaan sekä Ossi Tahvosen artikkeli Gender Inequality Reinforced: The Impact of a Child’s Health Shock on Parents’ Labor Market Trajectories on nimetty Kanter-palkinnon finalistiksi.

Artikkelin kirjoittajista Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen johtava tutkija Maria Vaalavuo sekä erikoistutkija Henri Salokangas ovat tutkimuksen lippulaiva INVESTin tutkijoita, Ossi Tahvonen Helsingin yliopiston väitöskirjatutkija. Artikkeli julkaistiin Demographyssa.

Award for Excellence in Work-Family Research -palkinto on nimetty Rosabeth Moss Kanterin kunniaksi. Kanterin on sanottu olevan vaikutusvaltaisin työ- ja perhe-elämää käsittelevän nykyaikaisen kirjallisuuden kehittäjä. Palkinto myönnetään kuluneen vuoden aikana julkaistulle parhaalle tutkimusjulkaisulle tai -julkaisuille.

Tiukkaan palkitsemisprosessiin osallistuu vähintään 60 tieteellistä arvioijaa eri puolilta maailmaa, jotka valitsevat voittajat yli 2 500 artikkelin joukosta, jotka on julkaistu yli 60 tieteellisessä aikakauslehdessä.

Palkinnolla pyritään lisäämään tietoisuutta erinomaisesta työ- ja perhetutkimuksesta, ruokkimaan keskustelua huippuosaamisen standardeista, tunnistamaan tulevaisuuden tutkimuksien pohjana olevat ”parhaista parhaat” tutkimukset sekä hahmottamaan tutkimuksen vaikutukset työelämän ja henkilöresurssien ammattilaisille.

Voittaja julkistetaan työ- ja perhetutkijoiden verkoston tulevassa konferenssissa 20. kesäkuuta Montrealissa.

>> Artikkeli Gender Inequality Reinforced: The Impact of a Child’s Health Shock on Parents’ Labor Market Trajectories
>> Lue tutkijoiden julkaisun tuloksista kirjoittama blogikirjoitus