Hugh Doogan, CEO, Archways with colleagues Paul Johnston and Eimear Collins.

KiVa Koulu laajenee Irlannissa

KiVa aloittaa yhteistyön Irlannin Archwaysin kanssa.

Vuonna 2007 perustettu Archways on Dublinissa sijaitseva kansallinen järjestö, joka tekee yhteistyötä paikallisten ja kansallisten virastojen kanssa tutkiakseen, kehittääkseen ja edistääkseen lapsille, nuorille, vanhemmille ja heitä tukeville ammattilaisille suunnattuja näyttöön perustuvia ohjelmia.

Archways tarjoaa useita menestyneitä ohjelmia eri puolilla Irlantia ja Pohjois-Irlantia. Ohjelmat on suunnattu alle 18-vuotiaille nuorille ja heidän perheilleen. Niillä pyritään vastaamaan eri ryhmien yleis- ja erityistarpeisiin.

Archwaysin tavoitteena on luoda Irlantista maa, jossa lapset ja perheet saavat käyttöönsä oikea-aikaisia ja korkealaatuisia tukiohjelmia kohtaamiinsa haasteisiin, ja pystyvät niiden avulla muuttamaan elämäänsä pysyvästi positiiviseen suuntaan. Archways uskoo, että varhainen väliintulo antaa parhaat tulokset ja on kustannustehokkain lähestymistapa.

–Olemme iloisia siitä, että olemme solmineet sopimuksen KiVa-ohjelman toteuttamisesta kolmenkymmenen maakunnan alueella (KiVaa toteutetaan jo kahdella alueella: Louth ja Monaghan) Irlannin saarella. Koulutuskumppaninamme toimiva basis.point takaa meille jatkuvan tuen, ja se mahdollistaa tämän. Odotamme innolla KiVan toimeenpanon aloittamista lukuvuonna 2023/24, aluksi Meathin ja Kildaren alueilla, kertoo Hugh Doogan, Archwaysin toimitusjohtaja.

–Tämän kumppanuuden ansiosta kaikilla Irlannin kouluilla on nyt mahdollisuus toteuttaa KiVa koulua syyskuusta 2023 alkaen. Englannin, Skotlannin, Walesin sekä Irlannin Louthin ja Monaghanin maakuntien lisäksi KiVa tulee nyt useamman koulun käyttöön eri puolilla Irlantia ja Isoa-Britanniaa, iloitsee Anna Murgo, KiVa kansainvälisten toimintojen apulaispäällikkö.

Kuva: Archwaysin toimitusjohtaja Hugh Doogan (oikealla), sekä kollegat Paul Johnston ja Eimear Collins alkavat toteuttaa KiVa Koulu -ohjelmaa Irlannissa.

Lue lisää KiVa Koulusta